יום חמישי, 9 באפריל 2009

פסח 2009

גם אנחנו אחרי הסדר.
הכל התחיל לפני חודש בערך כשהתחילו דיבורים על החג. עם מי עושים? איפה? למה וכמה. מתוך החברים הקרובים יותר, מסתבר שיש משפחה אחת בלבד ששומרת כשרות. לא רק שהם היחידים שמקפידים על אי אכילת חמץ, הם גם שומרים על מטבח כשר (כולל כלים לפסח) ולא אוכלים בחג במקום לא כשר. הם הזמינו לחג (כי הם לא יכולים לאכול אצל אף אחד אחר). היינו בסה"כ 23 איש (מהם 2 תינוקות ו- 7 ילדים).
אחרי הכנות אל תוך הלילה (המטבח הוכשר רק בשלישי בלילה ואז החלו הבישולים, כך שהלכנו לעזור בבית שלהם, הרי אי אפשר לבשל בבית אחר ולהביא...), הגיע יום רביעי אחה"צ.
יצאנו מהבית. החניה היתה ריקה יחסית (חלק מהשכנים עוד היו בעבודה, וחלק נסעו לרגל חופשת האביב). היחידים שהיו בחניה היו משפחה ישראלית נוספת, שגם הם, בדומה אלינו העמיסו כסאות וציוד על האוטו, לבושים חגיגי, בדרכם אל אותו הסדר שאנחנו היינו בו. האמת? הורגשה באויר אוירת החג, ממש בדומה לתחושה שיש בארץ לקראת ליל הסדר. התחושה הזו התפוגגה די מהר. בערך אחרי 2 דקות נסיעה, כבר היינו בקמפוס הומה האנשים הממהרים ממקום למקום שהזכירו לנו שאותם פסח לא ממש מעניין.

הסדר עצמו היה ממש נחמד. בהחלט אוירה ביתית (הסדר האחרון שלי בחו"ל היה בנפאל. היתה חוויה נפלאה אבל לא ממש סדר), היה שמח, טעים והילדים נהנו.
והיום בבוקר (חמישי)? אבי הלך לעבודה, אייל לגן... עולם כמנהגו נוהג. ורק כדי לזכור שזה עדין פסח, אייל לקח לגן מצות :-)

לשנה הבאה בירושלים הבנויה? נחכה ונראה.


אין תגובות: