יום ראשון, 12 בדצמבר 2010

חורף. וזוהי רק ההתחלה לה לה


כנראה שלא רק בישראל מזג אויר גרוע גורר הפסקות חשמל. בקיץ האחרון שכונת המעונות בה אנחנו גרים נראתה כמו אתר בניה. כל יומיים חפרו עוד תעלות. הסיבה: למנוע תקלות בעתיד. החליפו את צנרת המים החמים, ושדרגו את מערכת החשמל. בינתיים כבר זכינו לראות ערב אחד, כשחזרנו הביתה מחברים, מזרקה יוצאת מאמצע הכביש שליד הבית שלנו. באמצע הלילה התחילו לחפור ולפתוח מחדש את הכביש. היום היה מזג אויר פיחסה למדי, ועכשיו אני יושבת לי לבד בחושך, לאור הנרות שנשארו מחנוכה ומה שמקרין מסך הלפטופ וכותבת לכם. לא, זה לא שאני פולניה (נו, אולי גם אבל לא רק), פשוט יש כאן הפסקת חשמל.

שנתחיל מהתחלה? כמו שראיתם, לפני כמה ימים בעוד ישראל נלחמת בשריפה בכרמל אנחנו זכינו לכמות השלג הרצינית הראשונה לעונה. בשנה שעברה ביליתי המון בחוץ עם אייל ונועה ומעט חששתי מה יהיה השנה. אתמול, אחרי הגן, הודעתי לחבר'ה שיתלבשו טוב כי יוצאים. האמת שלא היה מאוד קר, רק מעט מתחת לאפס, ככה שרוני היתה עטופה טוב במנשא, ואייל ונועה, כל אחד מהם עם חליפת השלג, כובע, כפפות, מגפיים וכמובן מזחלת. ויצאנו אל "מאחורי הבית של זהר". זה שזהר כבר מזמן לא גרה במדיסון זה בכלל פרט שולי. הירידה שמפרידה בין שתי השכונות של המעונות תקרא לעולם "מאחורי הבית של זהר". מכיוון שעוד לא שלפנו את התותחים הכבדים, ומחכה לרוני עוד חרמונית אפילו יותר חמה, והילדים לבשו רק גופיה ארוכה דקה, ללא סווטשרט מתחת למעיל, אני די אופטימית עכשיו לגבי הסיכויים שלנו לבלות יותר בחוץ גם בחורף הנוכחי.

אז עכשיו, אחרי יום שהתחמם קצת, ירד הרבה גשם, ואז התקרר, וירד המון שלג, החשמל יצא למנוחה קלה. מכיוון שהכל לבן בחוץ, אין ממש חושך. כל מה שהיה צריך לעשות זה לפתוח את הוילונות (לא שמעו כאן על תריסים) והפלא ופלא, אני כבר לא יושבת בחושך. לקח כמעט שלוש שעות והחשמל חזר. כשמסתכלים בתחזית רואים טמפרטורות מעניינות ליום שני. מישהו רוצה לבוא?

2 תגובות:

Miri אמר/ה...

כל כך חשוב שאתם מטיילים גם במזג אוויר קר וסוער. הרי בסופו של דבר הכל הוא עניין של לבוש. סחטין פשוט!
ובאיזה מנשא השתמשת עם רוני? איך את מתמודדת עם הרטיבות והמנשא?

אבי ואיריס אמר/ה...

אכן הכל עניין של לבוש. יש לנו מנשא מפוך לרוני, ככה שגם כשמאוד קר, כשחוזרים הביתה אני מרגישה שרוני עדין חמה. עברתי איתה לבייבי ביורן אחרי 6-7 חודשים במנשארי. אין בעיה עם רטיבות, כי כשיש שלג זה די יבש :-) כשהיה גשם, הלכתי עם מטריה. הגן ממש קרוב לבית שלנו. עכשיו, אין בעיית רטיבות, אבל כשממש קר, אני צריכה לשים את רוני עם הפנים אלי, כי אחרת היא מקבלת רוח קפואה לפנים שלה.