יום רביעי, 20 בינואר 2010

אוכל

זה לא בלוג אוכל. אף פעם לא היה כזה, וגם לא יהפוך לכזה. אבל בכל זאת, במהלך השהות שלנו כאן יוצא לי לנסות לא מעט דברים חדשים, ואני מרגישה צורך לשתף.
אני לא מממציאי המתכונים, ובטח לא מגיע לי קרדיט על אף אחד מהם. מה כן? יש לי מזל ואני מוצאת מתכונים מוצלחים, אז למה לא לשתף?
סביר להניח שאני לא אנסה מתכון מסובך או כזה שיש בו יותר מידי שלבים, ככה שאתם יכולים להיות רגועים שמה שמופיע כאן הוא קל ופשוט להכנה.
אני כמובן לא אצרף את את כל התפריט שלנו, אלא רק את הדברים שלדעתי ממש מוצלחים ולא יהיה הוגן להסתיר מכם. באופן (ממש לא) מפתיע רוב המתכונים יהיו לדברים מתוקים :-)

שני מתכונים ראשונים הם מבלוג מאוד מוצלח לדעתי. באחד משיטוטי ברשת "נפלתי" עליו. החלטתי להתחיל לחפש בו מתכונים מכיוון שהכותבת גרה בארה"ב, וקיוויתי למצוא מתכונים במידות המוזרות שיש כאן. מסתבר שמהיותה ישראלית, גם אם המתכון המקורי הוא באתר אמריקאי, היא "מתרגמת" אותו למידות ישראליות, ככה שמהבחינה הזו היא לא עזרה לי. מצד שני, שני מתכונים מאוד מוצלחים בינתיים כבר יצאו משם, והיד עוד נטויה.
עוגיות פאי פקאן, או כמו שאני קוראית להן, עוגיות דאווין. למה? כי הן נראות מאוד מרשימות ולא מסגירות בכלל את קלות ההכנה (ובים המתכונים שאצרף כאן, זה לדעתי מקום ראשון!).

עוגת לימון, במתכון המקורי יש גם אוכמניות. אני עשיתי בלי ("מישהו" הטיל וטו בנושא) ויוצא נהדר.
בשני המתכונים, כמו ברוב המתכונים שמגיעים אלי, הקמח הרגיל עם התוספות למיניהן (אבקת אפיה, סודה לשתיה) מוחלפים בקמח תופח.

ממקור אחר, בייגלה טורקי. נכון שרובכם יכולים להיכנס למאפיה ולקנות את זה, אבל לפחות משפחה אחת שכנראה קוראת אותנו יושבת כמונו רחוק מהבית. כמה פשוט , ככה טעים. עכשיו רק נשאר לקנות זעתר (שחברה כבר אמרה לי שהיא יודעת איפה יש) וזה יהיה מושלם.

עוד משהו שכבר כמה זמן לא הכנתי (ועכשיו כשנזכרתי כנראה אכין בקרוב מאוד שוב), שבלולי שמרים וקינמון. גם זה שייך למשפחת הדברים שבעבר נראו לי בלתי אפשריים ושברור שקונים מוכן. מסתבר שהשד ממש לא מורא. הבעיה העיקרית היא שאם לא מקפיאים מיד לא נשאר מה להקפיא...

באגף "האוכל האמיתי" החבר'ה לא נותנים לגוון יותר מידי. בסוף חוזרים לכדורי בשר/ שניצל/ ובעיקר פסטה במגוון צורות וטעמים. די מזמן, נתקלתי במתכון להמבורגר (אין לי כבר מושג איפה). מכיוון שבשר אנחנו קונים כמעט רק אורגני (לכו תדעו מה דוחפים כאן לבשר), אנחנו קונים רק בשר לא מעובד. נראה פשוט, אז ניסיתי. הצלחה לא נורמלית! בארוחה אחת אייל זולל לפחות המבורגר שלם (של 100ג') אם לא יותר.
איך מכינים? 500 ג' בשר טחון, 3 כפות שמן, 1 כף קטשופ, 1 כפית מלח. עד כאן לחבר'ה שלי. אם זה לכם, תמיד אפשר להוסיף פלפל, בצל (מטוגן או שלא), פטרוזיליה וכל מה שבא לכם. לשים 5 דקות, ומכינים את הקציצות (אני מכינה 5 מכמות כזו). מכינים על מחבת פסים או על האש, וזהו! איך להגיש? זה כבר כל אחד וטעמו. לחמניה וירקות או לצד סלטים ופשטידות. בתאבון!

ואם יש לכם מתכון ממש מוצלח ששווה לשתף בו, אשמח לשמוע (ואני מניחה שגם שאר בני הבית יודו לכם).

אין תגובות: